Nordbo

Casebeskrivelse:

Casen tager udgangspunkt i en beboer på Nord-Bo.

Denne beboer har ikke særlig meget sprog, men benytter sig succesfuldt af blandt andet mailprogrammet samt notesbogen på sin iPad, til kommunikation med blandt andre personalet på Nord-Bo.

Beboeren har ydermere også stor glæde af hjemmelavede skemaer, til at få gennemført de daglige gøremål som f.eks rengøring.

Målet kan være at komme på mere effektive måder at kommunikere på, mellem beboeren og personalet, for derved at kunne undgå konflikter og misforståelser mellem disse.

En anden mulighed kan være at komme med løsninger på at effektivisere rengøringsskemaet og derved give beboeren mere selvstændighed.

Konceptvideo:


Videoskitser:

Stopmotion

Lokaliserings-chip til nøglebundt


Dagsordens-applikation til iPad (iDevices)


Beklædnings-applikation til iPad (iDevices)


Tilkald af personale


Rumdeler



Situations-videoer

Humørindikator


Brug af flag


Arbejdsplads


Interaktion


Sensitivitet


Køkultur